AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2013 | |||||||
Articol: |
EDUCAŢIA INCLUZIVĂ / L`ÉDUCATION INCLUSIVE. Autori: . |
||||||
Rezumat: VIEW PDF: INCLUSIVE EDUCATION / L’ÉDUCATION INCLUSIVE Educaţia Incluzivă. Articolul abordează tema privitoare la integrarea socio-profesională a copiilor cu c.e.s. Implicarea cadrelor didactice este condiţia majoră în realizarea integrării copiilor cu dizabilităţi in viaţa şcolară şi socială. Educaţia incluzivă devine tipul de educaţie responsabil de asigurarea dreptului la educaţie a tuturor copiilor, fără nicio discriminare şi, mai ales, de asigurarea unei educaţii de calitate. Prezenţa unor astfel de copii in colectivul clasei solicită efort crescut din partea dascălului sub toate aspectele : pregătirea pentru lecţii, pentru activităţi extraşcolare, atitudinea faţă de toţi elevii clasei. Cadrul didactic trebuie să ofere elevului cu c.e.s. tratarea individuală de care are nevoie in toate etapele lecţiei, pentru ca acesta să recupereze neajunsurile, să valorifice in mod compensatoriu potenţialul sănătos, să nu neglijeze ceilalţi elevi ai clasei. Educaţia incluzivă va permite copilului cu c.e.s. să trăiască în familie, să înveţe într-o clasă cu copii valizi, să dobândească abilităţi indispensabile unei vieţi normale. Cuvinte cheie: copii cu nevoi specifice, activităţi extraşcolare, educaţie incluzivă. |
|||||||